INFRAESTRUCTURES

Cal Gall

Hem vist a l'apartat FEM que uns dels eixos d'actuació de la Fundació és el de crear infraestructures adients per gaudi dels Agrupaments, en concret busquem llocs per acampar-pernoctar a qualsevol època de l’any. L'any 2014 surt la possibilitat de tenir un espai a l'Alt Empordà, en el municipi de Cabanelles, a sota la Mare de Déu del Mont. Un paratge molt bonic on hi poden acampar dos grups alhora i que gaudeix d'una casa on hi haurà instal·lacions complementàries. El mes de març de 2015 el Patronat aprova el projecte i l'octubre, la Taca hi dona el seu vist-i-plau.

El mes de març de 2016 es signa un contracte de lloguer per vint i cinc anys.

Perquè no es pot gaudir encara del paratge? Tots els patronats han considerat que no es pot obrir sense tenir els permisos oficials vigents. El desconcert que hi ha per fer aquesta legalització i la poca efectivitat d'algunes administracions, que han superat en escreix els terminis legals que marca les pròpies lleis i reglaments d'urbanisme, fan que el projecte ja porti quasi set anys de retràs. Dit això, hem d'afegir que al mes de maig de 2022 tenim el permís d'urbanisme i altres tretze departaments de la Generalitat per poder acampar en el paratge, ara només falta donar d'alta l' activitat.

El gall és encara un pollet. Ara ja tenim el permís per fer acampada en el territori, ja només falta el permís pe d'alta l'activitat. Visca la burrocracia!

El municipi

Cabanelles forma part de la comarca de l’Alt Empordà, província de Girona. El terme municipal té una extensió de 45 km2 i el poble està a 194 m. d’altitud.Els límits del terme municipal són al nord amb Albanyà, Sant Llorenç de la Muga i Terrades, a l’est amb Cistella, Lladó i Navata, al sud amb Crespià i a l’oest amb Beuda i Maià de Montcal. Més informació

L'entorn permet realitzar moltes excursions i, sobre tot, visitar el romànic català.

El camp escolta està situat a l'agregat de Viladamires en el terme municipal de Cabanelles que té una extensió de 45 km2 i el poble està a 194 m. d’altitud. Aquest municipi forma part de la comarca de l’Alt Empordà, província de Girona, el seu terme municipal té una extensió de 45 km2 i el poble està a 194 m. d’altitud.

El terme municipal té altres agregats com ara els pobles de Espinavessa, L’Estela, Queixàs, Sant Martí Sesserres i la mateixa Vilademires, indrets que val la pena visitar tot fent alguna excursió.

Transport

Si vols venir en transport públic, des de qualsevol lloc on vinguis, has de mirar com arribar a Olot o Figueres. A Figueres s'hi pot arribar en tren i, en canvi, per arribar a Olot has d'agafar el bus de l'empresa Teisa.

Al paratge s'hi pot accedir de diverses maneres.

Transport públic:

• Tren.

• Autobús.

Si vols venir en tren, a Barcelona aga-fa la línia R-11 fins a Figueres.

Si vens de Tarragona o Lleida pots agafar l'AVE fins a Figueres.

En autobús públic tenim l'opció de la línia de la TEISA que va de Figue-res a Olot i viceversa.

Es pot anar també a Olot amb La mateixa companyia, i després fer d'Olot a Cabanelles (Queixàs). Cal tenir en compte que la companyia sol fer per al mateix trajecte rutes més curtes o més llargues segons les parades.

La línia Figueres-Olot segueix l'eix del Pirineu N260. Té una durada d'una hora. D'Olot a Cabanelles (Queixàs) hi ha uns 34 km. i, de Figueres 15 km..

Transport privat:

Si agafes Girona com a punt de referència, tens tres possibilitats.

Potser la millor és la ruta 1 que consisteix a agafar la C-66 fins a Besalú i després, a prop d'aquest municipi anar en direcció de Figueres per l'eix pirinenc N-260 que comunica Portbou i Sabiñánigo. Un cop passat Queixàs (cal estar alerta perquè té més d'una entrada), agafar el trencant cap a Viladamires. D'aquí al lloc d'acampada hi ha uns 3,5 quilòmetres.

La ruta 2 és una variant de la 1, és més curta, però té més corbes. Abans d'arribar a Malianta cal agafar la carretera provincial GIP-5121 cap a Esponellà i Crespià fina a trobar l'eix pirinenc N-260. Seguir fins al trencant de Viladamires. Hi ha més corbes, la carretera més estreta, però el paisatge és magnífic.

La ruta 3 és la millor segurament pels qui venen de Barcelona, Tarragona i Lleida. Consisteix a agafar l'autopista del mediterrani, AP-7 (E-15 europea) fins a la sortida 4 Figueres, Roses, la Jonquera. Agafar l'N-260 en direcció Ordis - Navata, fins a arribar al trencant de Viladamires.

Vista del "bosquet"

Una vista de la casa